2014. július 30., szerda

Noé a szociopata, vagy Isten, de az most mindegy

Nem szeretnék Isten káromlásba átmenni, ezért a hivatalos forrásokra –értsd: Biblia- hivatkozva közelítem meg a filmet. Általában nem hiszek a kritikáknak, mivel a 90% szerint minden film büntetendően rossz. Azonban, sajnos ebben az esetben egyet kell értenem a fanyalgókkal.

Egy pár lényeges pont összefoglalónak: Már Noé idejében is éltek vegetáriánus lények a földön; egészen pontosan Noé és családja, na meg nyilván a növényevő állatok. Aztán, Noé a sok zöldségtől mentálisan labilissá vált, és egy döntött –Isteni sugallatra- hogy többet húst senki ne egyen, pusztuljon mindenki, saját családja is, csak az állatok ne. Ez persze felveti a kérdést, vajon mit gondolt a húsevő állatokról, azonban, sajnos erre nem kaptunk választ. Aztán jött a víz, amit meglepő módon nem sikerült elrontani; tényleg tehetség kellett volna hozzá, hogy még az özönvizet is elcsesszék. Noé végleg az Úr, családja által is rettegett szárnysegédjévé vált. Hál’ Istennek –tényleg neki, hiszen megkegyelmezett- Emma Wattson és az ő külön életet élő szemöldökének gyümölcsei benépesíthették a bolygót ismét rusnya kis húsevőkkel, azaz velünk. Na de ennyit nagy vonalakban, most jöjjön egy kicsit részletesebben, mi is volt itt a nagy baj.

Kezdjük is mindjárt az elején! Itt vannak az Őrzők, akik azon bukott, ámde rendkívüli jósággal megáldott angyalok, akiket Isten sárba tiport; szószerint. Teológiai ismereteim minden bizonnyal hagynak kívánni valót maguk után, ezért is lehetséges, hogy ezekről az áldott jó szívű angyalkákról nem hallottam. Csak viccelek, a bukott angyalok azért buktak meg, mert Isten ÉS az emberiség ellen fordultak; ennyi. De hagyjuk is most, hogy mennyi a valóság alapja a filmnek –végülis, egy vallási filmnél ugye sosem lehet tudni-, jöjjön inkább a megvalósítás. Mikor először megláttam a megkövesedett angyalokat, nem tudtam eldönteni, hogy ez most a Hobbit, vagy a Transformers koppintása. Külsőre mindenképpen a Hobbit mozgó hegyeire emlékeztetnek, mozgásuk pedig a robotokra hajaz. Hogy miért volt erre szükség, feltehetően senki sem tudja. Talán a megrögzött ’valami nagyot kell villantanunk’ elv alapján gondolták keverik a két film „nagyságait”. Mivel nem szeretném senki „szórakozását” elrontani, nem osztom meg, mi lesz a szelíd óriások sora.

Térjünk is rá címszereplőnkre, Noéra. Egy valamit feltétlenül le kell szögeznem, Russel Crowe ismét zseniális volt. Mondjon bárki bármit, a film nem rajta ment el. Akkor min? Hát a borzasztó forgatókönyvön, karaktereken, és úgy egyáltalán, mindenen rajta kívül. Noét szociopataként ábrázolni –ezzel együtt Istent is, hiszen mégiscsak ő bábjátékozik- kissé durva volt. Konkrétan egy terrorista ábrázolását láthattuk. Nem viccelek. Noé azokra a vallási fanatikusokra emlékesztetett, akik Isten akaratát hajtják végre. Természetesen nyilván kellett egy bizonyos szintű fanatizmus ahhoz, hogy az egész emberiséget hagyja kihalni, de ami sok az sok. Hogy a film készítői hol olvasták, hogy Noé úgy gondolta neki és családjának is el kell pusztulni, az rejtély. Még a gyerek Bibliában is benne van, hogy bizony ök azért lettek megmentve, mert jók voltak, és Isten őket választotta az újra kezdéshez. „Őket” alatt értsd, Noét és az ő egész családját. Az összes fiának volt felesége, és mindannyiuknak születtek gyermekeik; nem is kevés, a Bibliában oldalakon keresztül sorolják őket. Gondoljunk csak bele, ha nem lettek volna, ki népesítette volna be a Földet, ugye? Egy szó mint száz, aki szeretne többet megtudni az özönvízről, az ne ezzel a filmmel próbálkozzon! Javaslom a korábban már említett gyermek Bibliát, gyorstalpalónak az is jó, haladóknak persze jöhet az eredeti.

Egy röpke gondolat a végére: Emma Watson lehet, hogy irtó cuki, de színészkedni nem tud. Viszont a szemöldökei külön életet élnek, na, azokért érdemes megnézni a művet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése