Egy pár lényeges pont összefoglalónak: Már Noé idejében is
éltek vegetáriánus lények a földön; egészen pontosan Noé és családja, na meg
nyilván a növényevő állatok. Aztán, Noé a sok zöldségtől mentálisan labilissá
vált, és egy döntött –Isteni sugallatra- hogy többet húst senki ne egyen,
pusztuljon mindenki, saját családja is, csak az állatok ne. Ez persze felveti a
kérdést, vajon mit gondolt a húsevő állatokról, azonban, sajnos erre nem
kaptunk választ. Aztán jött a víz, amit meglepő módon nem sikerült elrontani;
tényleg tehetség kellett volna hozzá, hogy még az özönvizet is elcsesszék. Noé
végleg az Úr, családja által is rettegett szárnysegédjévé vált. Hál’ Istennek
–tényleg neki, hiszen megkegyelmezett- Emma Wattson és az ő külön életet élő
szemöldökének gyümölcsei benépesíthették a bolygót ismét rusnya kis húsevőkkel,
azaz velünk. Na de ennyit nagy vonalakban, most jöjjön egy kicsit
részletesebben, mi is volt itt a nagy baj.
Kezdjük is mindjárt az elején! Itt vannak az Őrzők, akik
azon bukott, ámde rendkívüli jósággal megáldott angyalok, akiket Isten sárba
tiport; szószerint. Teológiai ismereteim minden bizonnyal hagynak kívánni valót
maguk után, ezért is lehetséges, hogy ezekről az áldott jó szívű angyalkákról
nem hallottam. Csak viccelek, a bukott angyalok azért buktak meg, mert Isten ÉS
az emberiség ellen fordultak; ennyi. De hagyjuk is most, hogy mennyi a valóság
alapja a filmnek –végülis, egy vallási filmnél ugye sosem lehet tudni-, jöjjön
inkább a megvalósítás. Mikor először megláttam a megkövesedett angyalokat, nem
tudtam eldönteni, hogy ez most a Hobbit, vagy a Transformers koppintása.
Külsőre mindenképpen a Hobbit mozgó hegyeire emlékeztetnek, mozgásuk pedig a
robotokra hajaz. Hogy miért volt erre szükség, feltehetően senki sem tudja.
Talán a megrögzött ’valami nagyot kell villantanunk’ elv alapján gondolták
keverik a két film „nagyságait”. Mivel nem szeretném senki „szórakozását”
elrontani, nem osztom meg, mi lesz a szelíd óriások sora.
Térjünk is rá címszereplőnkre, Noéra. Egy valamit
feltétlenül le kell szögeznem, Russel Crowe ismét zseniális volt. Mondjon bárki
bármit, a film nem rajta ment el. Akkor min? Hát a borzasztó forgatókönyvön,
karaktereken, és úgy egyáltalán, mindenen rajta kívül. Noét szociopataként
ábrázolni –ezzel együtt Istent is, hiszen mégiscsak ő bábjátékozik- kissé durva
volt. Konkrétan egy terrorista ábrázolását láthattuk. Nem viccelek. Noé azokra
a vallási fanatikusokra emlékesztetett, akik Isten akaratát hajtják végre.
Természetesen nyilván kellett egy bizonyos szintű fanatizmus ahhoz, hogy az
egész emberiséget hagyja kihalni, de ami sok az sok. Hogy a film készítői hol
olvasták, hogy Noé úgy gondolta neki és családjának is el kell pusztulni, az
rejtély. Még a gyerek Bibliában is benne van, hogy bizony ök azért lettek
megmentve, mert jók voltak, és Isten őket választotta az újra kezdéshez. „Őket”
alatt értsd, Noét és az ő egész családját. Az összes fiának volt felesége, és
mindannyiuknak születtek gyermekeik; nem is kevés, a Bibliában oldalakon
keresztül sorolják őket. Gondoljunk csak bele, ha nem lettek volna, ki
népesítette volna be a Földet, ugye? Egy szó mint száz, aki szeretne többet
megtudni az özönvízről, az ne ezzel a filmmel próbálkozzon! Javaslom a korábban
már említett gyermek Bibliát, gyorstalpalónak az is jó, haladóknak persze jöhet
az eredeti.
Egy röpke gondolat a végére: Emma Watson lehet, hogy irtó
cuki, de színészkedni nem tud. Viszont a szemöldökei külön életet élnek, na,
azokért érdemes megnézni a művet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése